Język
Nawigacja mobilna Strona główna

Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym. Studium z socjologii edukacji

Open Access Open Access
Wersja elektroniczna
Platforma: Wydawnictwo Naukowe UAM

Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.

Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym. Studium z socjologii edukacji
Informacje szczegółowe
Wersja publikacji e-book, otwarty dostęp
Język polski
Tytuł (EN) Managers in contemporary society. A study in the sociology of education
Typ publikacji Monografia
Wydanie I
Seria Psychologia i Pedagogika nr 292
ISSN 0083-4254
ISBN 978-83-232-3654-2 (PDF)
DOI 10.14746/amup.9788323236542
Liczba stron 250
Zapisz się