Menedżerowie w społeczeństwie współczesnym. Studium z socjologii edukacji
- Dostępność: brak w magazynie
- ISBN: 978-83-232-3654-2 (PDF)
- DOI: 10.14746/amup.9788323236542
- Kategoria: Otwarty dostęp, Psychologia i Pedagogika, Ebooki
- Data wydania: 2019
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i – szerzej – społecznych.
Informacje szczegółowe | |
---|---|
Wprowadzenie | Pobierz plik |
Spis treści | Pobierz plik |
Summary | Pobierz plik |
|
|
Wersja publikacji | e-book, otwarty dostęp |
Język | polski |
Tytuł (EN) | Managers in contemporary society. A study in the sociology of education |
Typ publikacji | Monografia |
Wydanie | I |
Seria | Psychologia i Pedagogika nr 292 |
ISSN | 0083-4254 |
ISBN | 978-83-232-3654-2 (PDF) |
DOI | 10.14746/amup.9788323236542 |
Liczba stron | 250 |